יום ראשון, 1 בפברואר 2015

עוגת מירי ללא גלוטן- תפוזים, שוקולית וקוקוס (:

עוגה טעימה ונימוחה, עסיסית ומתוקה- ללא גלוטן ! קבלו את עוגת מירי !!

לאור בקשת חבריי, אני מפרסמת את המתכון הזה, מתכון לעוגה בחושה ללא גלוטן. רציתי לפרסם מתכון אחר, אולם הפצירו בי לפרסם מתכון לעוגה ללא גלוטן. אני לא אומרת לא לחברים  (: אז לבקשת תמי ומירי שיקרות לי מאוד, וכן לבקשת חברים נוספים, אני מפרסמת את המתכון.  אני ממליצה גם למי שאוכל גלוטן לנסות ולהכין את העוגה, שכן לא תרגישו כלל בהבדל. אני מבטיחה. ומה העוגה נקראת עוגת מירי? כי היא מוקדשת לחברה מקסימה שלי שאותה אני אוהבת מאוד. מירי ביטון בן-חמו,העוגה מוקדשת לך באהבה גדולה  (:


אז מאיפה מתחילים?  מהמטבח....חחחח  ראשית כל- בקמח ללא גלוטן שכן העוגה הזו היא כאמור, ללא גלוטן. אז לתמי בן דוד יש סדרה של קמחים שכולם נטולי גלוטן. אני קניתי את הקמח הכתום ובו השתמשתי לעוגה הזו. הקמח נראה ככל קמח רגיל אחר, רק שהוא נטול גלוטן ומתאים לצליאקים ולמי שנימצא בדיאטה ללא גלוטן. אך כאמור, מתאים לכולם. ניגש למלאכה?  קדימה !


מצרכים רבותי, מצרכים:

** 2 כוסות קמח תמי ** 2 כפיות אבקת אפייה ** שליש כוס שוקולית לאפייה ( למי שאין, גם שוקולית רגילה תעשה את העבודה (: ) ** חצי כוס קוקוס ** שלושת רבעי כוס סוכר קנים ( סוכר חום יתאים גם) ** כוס מיץ תפוזים סחוט טרי ** חצי כוס שמן ** שליש כוס חלב ( אפשר גם חלב סויה) ** 2 ביצים בטמפ' החדר (זוכרים? להוציא את הביצים מהמקרר כחצי שעה לפני האפייה) ** 3 כפות של פתיתי שוקולד מריר אמיתי

איך מכינים?

מנפים קמח לקערה ומוסיפים אבקת אפייה. מערבבים קלות. שוקולית וסוכר ניכנסים לחגיגה, קוקוס מצטרף גם. החומרים הרטובים ניכנסים האחד אחרי השני, כשאת הביצים שוברים בקערית נפרדת וטורפים לפני שמכניסים לבלילה. פתיתי השוקולד האחרונים ברשימה- ערבוב קל אחרון וקדימה- למכון השיזוף ל 180 מעלות. ( מפעילים את התנור כשמתחילים להכין את העוגה, זוכרים? ) 35- 40 דקות לערך, יש לבדוק במרכז העוגה אם מוכנהץ פירורים ממנה צריכים לצאת לחים.  *** לא לערבב יותר מידי את העיסה שלא תצא כבדה.

מתאים ל 2 תבניות אינגליש קייק. כשהעוגות יוצאות מהתנור יפות, ריחניות ותפוחות- שופכים מעליהן מעט דבש ומפזרים פתיתי שוקולד נוספים.

בהצלחה רבה ובתאבון. אתם עדיין כאן??


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה