יום רביעי, 28 בינואר 2015

עוגת בננות וצימוקים בניחוח חמאה ותפוזים !

ריח בננות מתפשט בכל הבית...תענוג- עוד עוגה שלי ברוח טו בשבט !



המתכון הבא הוא מיוחד ( בעצם...כל המתכונים שלי מיוחדים....). מיוחד מפני שיש בו קמחים מיוחדים. אני קוראת להם קמחים ומשתמשת בהם כקמחים ונוהגת בהם כך . מיד תבינו במה מדובר. בעוגה הזו אין ביצים, ואין מרכיבים רבים ואתם תהנו להכינה וכמובן לאכול אותה. 

אז למה אתם מחכים? לקחת דף ועט בבקשה, לכתוב את המתכון, לקנות מצרכים אם צריך- וקדימה- לעבודה!!


עוגת בננות וצימוקים בניחוח חמאה

מה צריך לקנות?

** 1 כוס קמח רגיל ** חצי כוס סוכר לבן ** 1 כוס עוגיות חמאה טחונות ( איך?  קונים עוגיות חמאה טעימות (ברור...לא.?) וטוחנים אותן דק דק לכדי קמח) ** 2 כפיות אבקת אפייה ** קורט מלח ** רבע כפית סודה לשתייה ** חצי כוס בננות יבשות טחונות ( גם לטחון דק דק לכדי קמח) ** 2 בננות מעוכות, אליהן מוסיפים 2 שקיקיות של סוכר וניל ( יאמי!)  ** חצי כוס מיץ תפוזים (עדיף סחוט טרי- לא להתעצל בבקשה  (: ) ** חצי כוס שמן  ** שלושת רבע כוס צימוקים כהים

אופן הכנה:

את 2 הבננות (בשלות, כן?) נא למעוך היטב ולהוסיף להן 2 שקיקיות של סוכר וניל. לשים בצד ולהתחיל לשים בקערה את החומרים היבשים:  קמח רגיל, קמח עוגיות חמאה, קמח בננות יבשות, חצי כוס סוכר לבן, 2 כפיות אבקת אפייה, קורט מלח, רבע כפית סודה לשתיה. לערבב את הכל בשמחה, ולהוסיף את הבננות המעוכות ולהטמיע בקמחים, את השמן ואת מיץ התפוזים. לערבב את החומרים עד להטמעה, ולא יותר מידי. ולסיום סיומת- להוסיף את הצימוקים.

זוכרים להפעיל את התנור לפני שהבלילה מוכנה? יפה! אז התנור מופעל ל 180 מעלות. לבדוק את מצב העוגות ( 2 תבניות אינגליש קייק בינוניות) לאחר 35 דקות. לא להגיע למצב שהעוגה יוצאת יבשה, אלא לחה מעט.

אז קיבלנו עוגה טעימה ונימוחה, טו בשבט שמייח !!  (:




4 תגובות:

  1. ליטל, העוגה נראית נימוחה וכייפית !
    ומאד אוהבת את שילוב הטעמים האלה.

    השבמחק
  2. תודה רבה רות (:
    העוגה נימוחה וטעימה מאוד- שילוב הטעמים מנצח!

    השבמחק
  3. נשמע מעולה! אני מנסה לשבת....

    השבמחק
  4. תמי יקרה שלי- שמחתי מאוד ששלחת לי את הצמונות של העוגה שאפית לפי המתכון שלי, וכתבת שהיא יצאה טעימה מאוד!! תודה רבה (:

    השבמחק