יום שבת, 7 באוקטובר 2017

עוגיות קווקאר בריאות ללא סוכר

עוגיות קווקאר בריאות ללא סוכר

לשים כמה מהן בשקית- לתיק ואין חשש מהתנפלות על אוכל כשרעבים!


אח...  איזה עוגיות יצאו לי!!  כן, כו. אני מרשה לעצמי לעוף על עצמי. 

אני מכורה לקפה ותמיד מחפשת משהו טעים ליד. לצערי, הטעים הזה ניגמר בחיסול חצי ( או יותר) חבילת עוגיות, שרוול פתי בר ( טוב, מי יכול לעמוד בפיתוי), עוד פרוסת עוגה,ואפילו הכנת עוד קפה כדי שיהיה עוד משקה לצד המתוק...

לנוכח טרנד הבריאות שאני רואה וחווה בכל מקום, וכן, גם מהמקום האישי שלי שאני רוצה לרזות ולהיות בריאה יותר, אך לא להיות מסכנה ולשתות רק קפה ( על זה לא מוותרת), בלי כלום ליד- המצאתי את המתכון הבא. פתחתחי את המקרר, ראיתי מה יש לי והחלטתי להכין ממה שיש. יצא מושלם!  

במתכון יש דבש, אז מי שרוצה לוותר לחלוטין על סוכר, יש גם המרה. ועם ההמרה הזו העוגיות תהיינה גם טבעוניות!!  זרעי הצ'יה מתנפחים ומעניקים תחושת שובע לאורך זמן.

5 דקות הכנה, 10-15 שעה בתנור ( תלוי בסוג התנור ועוצמתו) ויש לכם עוגיות נפלאות ומספקות, כי מספיקה עוגיה אחת שגם תשביע , גם תענה על הצורך במשהו ליד הקפה וגם אין תחושה של לרצות עוד משהו מתוק אחרי.


מחממים תנור ל 170 מעלות. פורסים נייר אפייה על גביי תבנית.  טיפ: אפשר להרטיב את נייר האפייה קלות, לסחוט אותו ולפרוס על התבנית, כך הוא לא יזוז.

מרכיבים

1 בננה בינונית

1 כוס קווקאר עדין

1/2 כוס זרעי צ'יה

1/2 כוס סוסמום

1 כף שמן קוקוס

2 כפות דבש או 2 כפות סילאן ללא סוכר ( יהיה טבעוני)

2 כפות חלב סויה ( אפשר גם רגיל למי שאין)

מה עושים?

מועכים את הבננה בקערית ומניחים בצד.  לקערה גדולה שופכים קווקאר, זרעי צ'יה וסומסום ומערבבים. מוסיפים את הבננה ומאחדים את כל החומרים. כעת מוסיפים את השמן קוקוס, את הדבש ( את או הסילאן) ואת החלב. מערבבים היטב עד לאיחוד כל החומרים ומהדקים ( אפשר בעזרת הידיים).

מרטיבים מעט את הידיים ויוצרים כדורים בינוניים. יוצאים כ  11-12. מניחים על תבנית האפייה ומשטחים אותם מעט.

העוגיות משחימות ומתקשות מעט. לא לחכות שיתקשו לחלוטין כי הן ממשיכות להאפות גם מחוץ לתנור.

העוגיות רכות ונימוחות. לשמור בכלי אטום. אפשר גם במקרר- הן לא מתקשות שם.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה