יום רביעי, 18 בפברואר 2015

עוגה מעוגה!! (כן,כן) בניחוח תפוז ושוקולד ותוספת צימוקים

עוגה מפתיעה שעשויה מעוגות אחרות !




העוגה הזו (ועוגות דומות לה שאפיתי) נולדה מתוך אכזבה מעוגות אחרות ( קנויות, אלא מה...) ואי רצון לזרוק אותן, אלא לעשות איתן משהו. ולא, לא כדורי שוקולד.... היתה לי עוגת שיש לא טעימה וכן עוגות קאפקייקס שקיבלתי והיו יבשות.... טחנתי את כל העוגות במעבד מזון דק דק ( כי לא זורקים אוכל אלא אם כן הוא מקולקל). ומה עשיתי בהמשך? המצאתי מתכונים לעוגות!!  יש לי כמה עוגות שאפיתי מ'קמח העוגות' הזה, ולהלן המתכון הראשון.

בעוגה הזו יש כוס של צימוקים כהים. יש להשרות אותם כחצי שעה לפני הכנת העוגה. השרייה במים רותחים. זה מגדיל את נפח הצימוקים והופך אותם לרכים רכים וטעימים מאוד בעוגה  (:



אז מה צריך?

** 2 כוסות של עוגות טחונות דק דק. (איזה טעם שיש לכם) ** 2כוסות של קמח רגיל ** 5 כפיות אבקת אפייה (חצי שקיק) ** 1 כפית סודה לשתייה ** רבע כפית מלח ** 1 כוס סוכר ** שקית פודינג בטעם וניל ** גרד מתפוז וחצי ** 1 כוס חלב ** חצי כוס שמן ** חצי כוס מיץ תפוזים סחוט טרי ** 3 ביצים בטמפ' החדר ** כוס צימוקים שהושרו במים רותחים

איך עושים?

ראשית- מסננים את הצימוקים שהושרו במים, מייבשים קלות ומקמחים במעט קמח על מנת שלא ישקעו בתחתית העוגה. אח"כ מתחילים בעבודה: בקערה מערבבים את כל החומרים היבשים, לא לשכוח לנפות את הקמח הלבן. אח"כ מוסיפים בהדרגה את הנוזלים, את הביצים ואת גרד התפוזים. את הצימוקים מוסיפים בסוף לבלילה ומערבבים קלות רק עד להטמעה.

תנור?

180 מעלות- להפעיל כשמתחילים להכין את העוגה. כ 40 דקות. העוגה צריכה לצאת לחה מעט. שימו לב- יוצאת בלילה רבה והיא מתאימה ל 2 תבניות אינגליש קייק גדולות ול 2 בינוניות.

אתם עדיין כאן? סופ"ש נפלא ומקווה שגם אצלכם יירד שלג. בכפר ורדים יירד בטוח (המתכון נכתב ב 18 בפברואר 2015 לפני הסערה הגדולה אותה מבטיחים לנו).


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה