יום שישי, 6 בפברואר 2015

עוגת סירופ שוקולד בנגיעות חמאת בוטנים

לאוהבי השוקולד וחמאת הבוטנים- עוגה מתוקה עם נגיעות של מליחות

מי לא אוהב שוקולד שירים את ידו !! כמעט כולם אוהבים שוקולד, מסתבר שישנם כאלו שלא מחבבים את המתוק המתוק הזה הכה ממכר, אך אנסה להמיר את דתם עם העוגה הזו.  (:  עוגה נהדרת שמשלבת טעמים של שוקולד וחמאת בוטנים ( והשילוב ביניהם נהדר), פשוטה וקלה להכנה, לא דורשת מצרכים מיוחדים, עוגה שכל בני הבית יאהבו ויבקשו עוד חתיכה ( אפ תישאר בכלל...).


אז רצים למטבח? קדימה (:

מה צריך?

** 2 כובות קמח רגיל ** 2 כפיות אבקת אפייה ** כוס סוכר ** כוס של סירופ בטעם שוקולד ( תיזהרו לא ללקק אותו כי הוא ייגמר עד שתאפו...) **כוס חלב (אפשר גם חלב סויה) ** שליש כוס שמן ** 2 ביצים בטמפ' החדר ותנור על 180 מעלות.

מה עושים?

צריך להפריד חלמונים ( החלק הצהוב) וחלבונים (החלק הלבן)- אך אל בהלה ודאגה- קלי קלות, הכל בסדר. יש כלי חמוד שעושה את העבודה- חפשו אותו בחנויות האפייה.לעיתים הוא מגיע בסט ביחד עם כוסות מדידה. הפרידו ושימו בכלים נפרדים (אפשר גם בכוסות חד פעמיות) את החלמונים והחלבונים. מקציפים את החלבונים עם חצי כוס ( לא כוס שלמה) סוכר לקצף לבן ותפוח, אך לא הקצפה שתהפוך את הקצף לנוקשה מאוד. אפשר עם מערבל ידני קטן. 

מנפים לקערה את הקמח ואת אבקת האפייה. מוסיפים חצי כוס (שימו לב- לא כוס שלמה) סוכר. כוס סירופ שוקולד נכנס פנימה ואחריו כוס החלב. לערבב עד להטמעת החומרים, ולהוסיף שליש כוס שמן. לבסוף ניכנסים החלבונים שהקצפנו ו 2 החלמונים. לערבב ולהטמיע. לא לערבב יתר על המידה. 5-6 כפות נדיבות של חמאת בוטנים משתלבות בבלילה.

התערובת נכנסת לתבניות- או 3 אינגליש קייק קטנטת או 2 אינגליש קייק גדולות או תבנית מרובעת בינונית+ תבנית אינגליש קייק קטנה.

תנור?  180 מעלות שמופעל כבר בתחילת הכנת העוגה. 35 דקות לערך עם בדיקה שהעוגה יבשה-לחה, הזמן תלוי בעוצמת ובסוג התנור.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה