יום שני, 18 בינואר 2016

עוגת קוקוס, קלמנטינות וגנאש שוקולד מריר- טבעונית!

עוגת קוקוס, קלמנטינות וגנאש שוקולד מריר- טבעונית!




עונת החורף מזמנת לנו פירות הדר רבים. האמת היא שאני לא חובבת גדולה שלהם ( אוהבת רק פומלות, מודה), אך אוהבת מאוד לסחוט אותם ולשלבם בתוך עוגות. אני גרה בכפר ורדים ויש עצי פרי רבים לשכנים. חברה שלי הזמינה אותי לקטוף מעץ הקלמנטינות שלה כי הוא קורס תחת המעמסה, ואני מיד נירתמתי למשימה. בעודי קוטפת את הפרי הריחני חשבתי איזו עוגה אכין.

יש לי טור בנענע 10 אוכל ואני שולחת מתכון בכל שבוע לעורך. המשימה שהצבתי לעצמי היא עוגה לט"ו בשבט, ועמדתי בה.  הרי היא לפניכם במלוא הדרה. קלה להכנה, טעימה מאוד וקצרה מחמאות רבות.

לגנאש השוקולד

300 גרם שוקולד מריר פרווה

3 כפות קצפת צמחית

4 כפות חלב סויה

לעוגה

1.5 כוסות קמח רגיל

1/2 כוס קוקוס טחון

1 שקיק אבקת אפייה

1 כוס סוכר לבן

2 כפות אבקת קקאו

1/2 כפית קינמון

1/2 כוס אגוזים

1 כוס מחית תפוחים ללא סוכר

1/2 כוס מיץ קלמנטינות סחוט טרי

1/4 כוס שמן קנולה

3/4 כוס חלב סויה

לקישוט העוגה

מעט קוקוס

קליפות הדרים מסוכרות




מה עושים?

לעוגה

מנפים לקערה קמח, אבקת אפייה, קקאו וקינמון. מוסיפים קוקוס, סוכר ומערבבים. כעת מוסיפים את מחית התפוחים, את מיץ הקלמנטינות, את השמן ואת החלב. מאחדים לכדי עיסה ומוסיפים את האגוזים.

לגנאש השוקולד המריר

שוברים את השוקולד לקוביות ושמים בקערת זכוכית. מוסיפים את הקצפת הצמחית ואת החלב סויה. ממיסים בפולסים קצרים את השוקולד עד להמסה מלאה.

תנור

מחומם מראש ל 180 מעלות.  תבנית או רינג של 22 ס"מ או 2 תבניות אינגליש קייק. זמן אפייה כ 35 דקות. קיסם יוצא לח.

מצננים את העוגה ומורחים עליה את גנאש השוקולד. מפזרים קוקוס ומקשטים בקליפות הדר.



בתאבון !!









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה