יום שלישי, 8 בספטמבר 2015

עוגת דבש- קקאו עם הפתעות בתוכה (:

עוגת דבש- קקאו עם הפתעות בתוכה  (:

אז הבנו שראש השנה בפתח. כן, אין מה לעשות- את החגים אי אפשר לדחות ( את הדיאטה, אגב, כן... מכירים את "אחרי החגים?" ) וזה ה- זמן לאוורר את המתכונים של עוגות הדבש מהבויידם ולהתחיל לאפות, אחרת מה יגידו השכנות? שאין ריח של עוגות דבש מהבית שלכם?  חלילה וחס, לא בבית ספרנו.  

אז אני לא מאווררת מתכונים, אלא ממציאה אותם ( למי שעדיין לא מגיר אותי ואת הבלוג שלי). יש לכם מגוון של מתכונים לעוגות דבש מיוחדות בבלוג שלי, וכעת נולד לו עוד מתכון נהדר שבהחלט ימתיק לכם את החג ויפתח לכם את השנה כמו שצריך. ( אגב, אתם יכולים לאפות את העוגה הזו תמיד, כן?  לא רק בראש השנה. לא יבוא שוטר וינזוף בכם...)  אז מספיק דיבורים ויאללה- לעבודה. אם תעקבו אחר ההוראות ותעשו את הכל במידות המצויינות, תקבלו עוגה תפוחה, גבוהה, נימוחה, מתוקה ומיוחדת במינה. השכנות יגיעו אליכם בוודאות בעקבות הריח שיתפשט לו בבית ובשכונה כולה.  העוגה ניראית תמימה למראה, אולם כשתפרסו אותה- תתגלה ההפתעה בתוכה.

לאחר צינונה, שימו את העוגה במקרר, היא נהדרת גם אחרי מספר ימים


מה צריך?

** 1.5 כוסות קמח רגיל ** 1.5 כוסות קמח מלא תופח  ** 3 כפיות אבקת אפייה ( באם משתמשים בקמח מלא לא תופח, להוסיף עוד כפית של אבקת אפייה) ** 3 כפות אבקת קקאו ** 1/4 כוס חום דביק ** 1 כוס מחית תפוחים ללא סוכר ** 1/2 כוס שמן קנולה ** 1/2 כוס דבש ** 1 כוס חלב ** חופן צימוקים כהים ** 10 תמרים יבשים מגולענים, חתוכים לחתיכות קטנות ** 3 ביצים

מה עושים?

מנפים את הקמח הרגיל לקערה ומוסיפים את הקמח המלא ואת אבקת האפייה. מערבבים. מוסיפים את אבקת הקקאו ואת הסוכר החום. מערבבים ומוסיפים את מחית התפוחים, את השמן,את הדבש ואת החלב. לערבב לכדי עיסה אחת, אך לא ערבוב יתר. להוסיף לבלילה את הביצים, אחת אחת, ולבסוף את הצימוקים ואת חתיכות התמרים. להטמיע אותם בבלילה.

**  טיפים:  את הביצים להוציא מהמקרר לפני האפייה, שיהיו בטמפ' החדר. ** את הדבש לשים בחצי כוס המדידה של השמן, כך לא יידבק לדפנות הכוס וינזל ממנה ביתר קלות. ** לא לערבב את עיסת העוגה יתר על המידה, אחרת העוגה תצא דחוסה. ** תנור מחומם מראש

תנור

מחומם מראש ל 175 מעלות. כ 40 דקות, קיסם יוצא מעט לח. לא לאפות עד שהעוגה יבשה. זו עוגה עסיסית.

תהניות

2 תבניות עגולות גדולות ( אפשר חד פעמיות מקרטון) או 3-4 אינגליש קייק. אפשר גם ברינגים עגולים.  העוגות תופחות מאוד, אז לא למלא את התבניות עד סופן.


אז.... שתהא לכולנו שנה נהדרת ומתוקה!!

מוזמנים לכתוב לי ולהעלות את התמונות של העוגות שיצאו לכם  (:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה