יום שישי, 11 בספטמבר 2015

עוגת דבש עם מילוי גנאש שוקולד לבן וציפוי גנאש שוקולד מריר וקרם וניל

העוגה הזו מושלמת ותהיה במרכז השולחן: כולם יסתכלו עליה בהתפעלות שרק תגדל כאשר תפרסו אותה וגנאש השוקולד הלבן יתגלה בתוכה. זיגוג השטקטלד המריר יתקשה ויעניק לעוגה שכבה נוספת של מתיקות ביחד עם קרם הוניל.  תענוג !!   ראשית כל מכינים את העוגה: תבנית 22 או 24, אפשר גם ברינג.





לעוגה

** 2 כוסות קמח רגיל  **3/4 כוס קמח כוסמין  ** 3/4 כוס קמח שקדים   ** 4 כפות אבקת אפייה  **  2 כפות קפה  ** אחד ושתי כפות כוסות חלב  **  1/2 כוס שמן  ** 3/4 כוס דבש  ** 3 ביצים

מה עושים?

מנפים קמח רגיל לקערה ומוסיפים לו את שאר הקמחים ואת אבקת האפייה, מערבבים קלות. מוסיפים את הקפה, את החלב ואת השמן.   מקציפים את הביתים עם החלב.  כדי להעשיר את טעם העוגה, מכינים סירופ ממים רותחים ודבש ( 2-3 כפות מים רותחים ו 2 כפיות דבש)- את הסירופ יוצקים על העוגה בכמה מקומות כשהיא מצטננת מעט.

תנור

175 מעלות לכ 35-40 דקות. קיסם יוצא לח עם פירורים עליו.

מצננים את העוגה ומכינים את הגנאשים:

גנאש שוקולד לבן

200 גרם שוקולד לבן ( 2 חפיסות שוקולד) , 2-3 כפות של שמנת מתוקה להקצפה, 2 כפות חלב. על בן מארי ( קערה מעל סיר עם מים רותחים או במיקרו בפולסים קצרים, להמיס היטב את השוקולד.

גנאש שוקולד מריר

200 גרם שוקולד מריר, 2-3 כפות שמנת מתוקה להקצפה, 2 כפות חלב.  להמיס היטב את השוקולד עד שיהיה נוזלי לחלוטין, ללא גושים.
קצפת בטעם וניל

להקציף לקצף חצי יציב – אינסטנט פודינג בטעם וניל + כוס שמנת מתוקה להקצפה

מה עושים עם הכל?

לאחר שהעוגה הצטננה, מוציאים אותה מהתבנית ועושים בה חורים בעזרת מוציא ליבה של תפוחים או כפית פריזאית.  עושים כ 8 חורים בצדידי העוגה ובמרכזה, זהירות- לא להגיע עד לתחתית העוגה.  את החורים ממלאים בגנאש השוקולד הלבן. אם נישאר- מפזרים את מה שנישאר על העוגה.  את גנאש השוקולד המריר מורחים על פני העוגה ושוליה ומצפים אותה. מחכים מספר דקות ועל שכבת גנאש השוקולד המריר מורחים את קרם הוניל- הוא יתערבב עם הגנאש של השוקולד המריר- וזה בסדר.
מעטרים את העוגה עם כדורי קליק מצופים שוקולד לבן ושוקולד חלב.


שנה נפלאה ומתוקה לכולם!!












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה