יום שני, 7 בספטמבר 2015

עוגת דבש וקוקוס- אתם תתאהבו (:

עוגת דבש וקוקוס- עוגת דבש מיוחדת 

כולכם וודאי מכירים את עוגות הדבש המסורתיות שמפארות את שולחנות החג בראש השנה. מתכונים שעוברים במשפחה מזה דורות, הטעם המוכר, המשפחתיות.  ובכן- הגיע הזמן לצאת מהמסגרת- לא לוותר על עוגת הדבש, אבל לשדרג אותה ולהביא לה טוויסט מעניין.  העוגה הבאה טעימה מאוד, מתוקה במידה, אוורירית ומבטיחה לכם שכולם ירצו פרוסה שניה, אז תכינו כבר 2 עוגות, שיהיה.

אגב, העוגה מתאימה לכל יום בשנה, לא רק לראש השנה  (:  תמיד כיף להתפנק עם פרוסת עוגה טעימה ומיוחדת ליד הקפה.  אה, והיא גם קלה מאוד להכנה, אתם תופתעו לגלות.  אם תקבלו מחמאות מהדודות והסבתות- הצלחתם במשימה!!


מה צריך?

** 2 כוסות קמח רגיל ** 1 כוס קמח מלא תופח ** 2 כפיות אבקת אפייה   ( באם משתמשים בקמח מלא רגיל, אז להוסיף עוד כפית אפייה, כלומר- 3 כפיות) ** 2 כוסות של קרם קוקוס ( קופסה של 400 מ"ל. אני השתמשתי בקרם קוקוס אורגני) ** חצי כוס שמן קנולה ** 1 כוס דבש ** 2/3 כוס קוקוס ** 1 ביצה

מה עושים?

מנפים קמח רגיל לקערה ומוסיפים את הקמח המלא + אבקת אפייה, מוסיפים לקמחים את הקוקוס ומערבבים. לאחר מכן מוסיפים את קרם הקוקוס, את השמן ואת הדבש. מערבבים לכדי בלילה אחת. לא לערבב יתר על המידה, אלא רק עד לאיחוד כל החומרים. לטרוף ביצה ולהוסיף אותה ולאחד לבלילה אחת.

****  טיפ: לשמן מעט את הכוס לפני ששמים את הדבש. הדבש ינזל ולא יידבק לדפנות הכוס.

תנור

180 מעלות ל כ 40 דקות.  קיסם יוצא מעט לח. מתאים לתבנית עגולה גדולה, גם חד פעמית (26) או לתבניות אינגליש קייק. אפשר להכין גם קאפקייקס אישיים לכל אורח.

שימו את העוגה במקרר והיא תישמר למשך מספר ימים וטעמה יהיה נהדר כמו שיצאה מהתנור.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה