יום שלישי, 19 במאי 2015

עוגת תות חלבית עם נגיעות של תפוז

עוגה נהדרת לשבועות: עוגת תות חלבית עם ניחוח של תפוז

אתם כבר יודעים שהעוגות שלי הכי מנצחות, הכי מיוחדות, הכי טעימות והכי קלות להכנה. נכון?  לקראת שבועות ( החג האהוב עליי כאמור), הגיתי ו"יילדתי" מספר של עוגות חלביות נימוחות ומיוחדות. כבר אכלתם עוגת גבינה במרקם של עוגת גבינה, אך העוגה עצמה לא מכילה גבינה??  אם אתם עוקבים אחרי הפוסטים האחרונים של עוגות השבועות שלי ( תלשינו לי בבקשה מי לא ניכנס לבלוג שלי ) , אתם יודעים שיש כאלה עוגות, וכזו היא גם העוגה הזו: עוגת תות חלבית עם קליפות תפוזים מסוכרות וג'לי תות. כן, כן- כל הטוב הזה בעוגה שלפניכם  (:


תמדדו זמנים- תוך פחות משעה תהיה לכם עוגה טעימה, ולאחר צינון העוגה- תהפכו אותה ליפהפייה אמיתית ותוכלו להשוויץ לאורחים.

** אגב- כוסות וכפיות המדידה איתן אני משתמשת הן מידות אוניברסליות.


מצרכים ועניינים לעוגה

** 2 כוסות קמח רגיל  ** 2 כפיות אבקת אפייה ** רבע כוס קוקוס ** שליש כוס של קליפות תפוזים מסוכרות ** שני שליש כוס סוכר ** כף אינסטנט פודינג וניל ** שליש כוס שמן ** 1 מיכל שמנת להקצפה 38% ** 1 כוס חלב ** 500 גרם ( גביע ענק) פרילי תות ** 2 ביצים

מצרכים ועניינים לקישוטים

** 2 שקיות ג'לי בטעם תות ** 2 שקית פודינג בטעם וניל ** 2 שמנות להקצפה 38% או 32%

הצילו !!  מה עושים???

קודם כל- נירגעים.... מכינים את כל המצרכים, מוצאים את הביצים מהמקרר לפני ההכנה, שלא יהיו ישר מהמקרר. כל החומרים ניכנסים לקערה אחת: ראשית כל החומרים היבשים, מנפים את הקמח ( באם הוא לא תופח) ומוסיפים את שטר החומרים היבשים. החומרים הרטובים מצטרפים לחגיגה. מערבבים את הכל, אך לא יותר מידי, אלא רק עד שמתקבלת עיסה אחידה.

תנור?

ברור שצריך תנור!!  חחח  180 מעלות, לחמם את התנור בזמן שמכינים את בלילת העוגה.  מתאים ל 2 תבניות- האחת חד פעמית עגולה או בצורת משושה ( של שופרסל), והשנייה אינגליש קייק. את העגולה תגישו לאורחים ומעוגת הפס- תזללו עם כפית...ששש...אף אחד לא יודע.  (: (:

10 דקות ראשונות העוגות בתנור על 180 מעלות. לאחר 10 דקות, להוריד את חום התנור ל 175 מעלות. לבדוק לאחר 35 דקות. העוגות תופחות, משחימות והקיסם צריך לצאת מעט לח. העוגות צריכות להיות יציבות.  לצנן היטב לאחר האפייה. ולהכין את הג'לי.

וכשהעוגות מוכנות לקישוט?

ובכן, כתבתי להכין את הג'לי. מכינים לפי הוראות יצרן ומניחים לו להצטנן בשתי קערות. יש הרי 2 שקיות. מכינים גם קצפות לבנות ( יש הרי 2 עוגות, לא?). לאחר שהעוגות הצטננו, יש להפוך אותן על משטח או צלחת הגשה ולפרוס אותן באמצע באמצעות סכין חדה וארוכה. מורחים קרם במרכזה של כל עוגה ומוסיפים גם ג'לי. לא משתמשים בכל הג'לי ובכל הקרם מכיוון שהם ישמשו גם לקישוט העוגות מבחוץ. סוגרים את העוגות עם החצי השני שפרסנו. מצפים כל אחת בקרם וניל. מהג'לי שנותר קורצים צורות של לבבות או כל צורה אחרת, ומקשטים את העוגות. מוסיפים מעט קליפות תפוזים מסוכרות. אגב, יישאר לכם קרם וג'לי מהעוגת פס. תשתמשו בזה להגשת פרוסות העוגות.




שומרים במקרר כמובן, אלא אם כן השכנים הריחו ובאו לראות איזו עוגה אפיתם הפעם....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה