יום שבת, 16 במאי 2015

עוגת אננס חלבית עם קליפות הדרים מסוכרות (:

עוגת אננס חלבית עם קרם וניל וקליפות הדרים מסוכרות- חלום של עוגה!

אם עדיין לא הכנתם עוגה שלי ( תעמדו בפינה ותחשבו על מה שלא עשיתם....), זה הזמן שלכם לכפר על חטאכם ולאפות את העוגה הזאת. עוגה נהדרת, נימוחה ורכה, במרקם של גבינה, משלבת בטעמיה אננס טעים וחתיכות קטנטנות של קליפות הדרים מסוכרות. קרם וניל מצטרף לחגיגה, וקבלו את עוגת שבועות המושלמת !

נראה מסובך?  אתם כבר יודעים שאצלי לא עובדים קשה....בואו ותראו מה צריך ואיך ותחייכו ליוך רחב. עוגה בקלי קלות שלא תפסיקו ליישר. אז תכינו מראש 2 תבניות עגולות כי אחת תחסלו עוד לפני החג....

מה צריך?

** קופסת שימורים של חתיכות אננס ( 227 גרם), זו קופסה קטנה, לא צריך יותר מזה. אם אין לכם קופסה של חתיכות אננס, אפשר להשתמש בפלחי אננס משומרים ופשוט לחתוך אותם לחתיכות קטנות. ** לקישוט העוגה ניתן להשתמש בפלחי אננס מקופסה נוספת ** חצי כוס חד פעמית עם סירופ האננס המשומר ** 2 כוסות קמח רגיל ** חצי כוס קמח שקדים ** חצי שקיק אבקת אפייה ** 1 כוס סוכר ** שליש כוס שמן ** מיכל שמנת לבישול 10% של תנובה ** 1 מיכל יוגורט 500 גרם -פרילי אננס של תנובה ** שליש כוס חלב ( השתמשתי בחלב שופרסל ) ** רבע כפית אגוז מוסקט ** 3 ביצים בטמפ' החדר. ** קופסה של קליפות הדרים מסוכרות

לקרם 

** מיכל שמנת להקצפה 38% ** אבקת אינסטנט פודינג וניל

מה עושים?

ראשית- מסננים את סירופ האננס מקופסת שימורים  אחת ( זה יוצא חצי כוס חד פעמית). שומרים בצד. חותכים את האננס לחתיכות קטנות.לקערה מנפים את הקמח ( רק אם הוא קמח רגיל, קמח תופח לא מנפים וגם לא מוסיפים לו אבקת אפייה...) ומוסיפים את קמח השקדים, את אבקת האפייה ואת הסוכר. מערבבים קלות. אחד אחד מתווספים החומרים הרטובים לחגיגה: השמן וסירופ האננס המשומר, השמנת לבישול ויוגורט- פרילי האננס והחלב. לערבב את הכל היטב עד שלא יהיו גושים של קמח. מוסיפים את אבקת אגוז המוסקט, את חתיכות האננס המשומר ואת הביצים שאותן שוברים בקערית ניפרדת. מוסיפים לבלילה מעט מחקליפות המסוכרות.

תנור  180 מעלות כ 40 דקות. שופכים את הבלילה לתבניות ולפני הכניסה לתנור שמים מעל קליפות הדרים מסוכרות  העוגה משחימה מעט מלמעלה אולם נישארת לבנה. להוציאה מהתנור כאשר היא לחה, אך יציבה.  לצנן היטב.  הבלילה מתאימה ל 2 תבניות עגולות - אחת גדולה ואחת בינונית,( אני השתמשתי בעגולות עם חור במרכזן- הכי נוח לחתוך אח"כ לחצי ). לאחר הצינון- לחצות עם סכין ארוכה וחדה את העוגה לחצי כדי למלא את תוכנה בקרם וניל. יש להיזהר בחיתוך שכן העוגה מעט רכה.מכינים קרם וניל ע"י הקצפת האינסטנט פודינג עם השמנת להקצפה- קצב יציב אך לא קשה. מורחים את הקרם בתוך העוגה וסוגרים את החלק העליון של העוגה. מורחים קרם בשוליי העוגה. מקשטים בפלחי אננס ובחתיכות קליפות הדרים מסוכרות.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה