יום שישי, 15 במאי 2015

עוגת ריבת ענבים הפוכה (:

עוגת ריבת ענבים הפוכה

טוב, אז ככה- חג שבועות ממש בפינה, ובכל הסופרים רואים את החברות שמייצרות מוצרי גבינה נילחמות האחת בשנייה על פרסום, שיווק ומבצעים. החג הכי לבן וגבינתי שיש. אני כאמור אוהבת מאוד את החג הזה, אני צמחונית ואוהבת מאוד מוצרי גבינה ( הכל, ממש ככה).

באמתחתי לא מעט מתכונים לעוגות שמתאימות לשבועות, אולם ברור שניתן להכין ולאפות את העוגות הללו כל השנה. המיוחד במתכונים לעוגות שבועות זה שהן מכילות הרבה מוצרי חלב ויוצאות רכות ונימוחות, ממש כמו עוגות גבינה שהכנתן לוקחת שעות... אצלי- הכל פשוט וקל.


הדבר "המסובך" היחיד בעוגה הזו, היא שצריך להפוך אותה כשהיא מצטננת כי ריבת הענבים נישארת בתחתית, זאת כמובן באם אתם רוצים. ניתן להשאירה ככה.  כל אחד והעדפתו. את העוגה המתוקה ניתן להגיש לצד שמנת חמוצה.

תופתעו כמה קל להכין את העוגה.  קדימה- לעבודה !

מה צריך?

** 1 וחצי כוסות קמח ** 1 וחצי כפיות אבקת אפייה ** 1 כוס סוכר ** שליש כוס שמן ** 1 כוס של ריבת ענבים מהולים במעט מים ** שלושת רבעי כוס שמנת מתוקה להקצפה 38% ** 1 מעדן יולו בטעם שוקולד לבן ** 1 ביצה ** 1 חלמון

מה עושים?

מוהלים את ריבת הענבים במעט מים ומערבבים לקבלת מרקם אחיד.  מנפים את הקמח לתוך קערה ומוסיפים את אבקת האפייה ( באם משתמשים בקמח תופח, לא צריך לנפות את הקמח), מוסיפים את הסוכר.  החומרים היבשים ניכנסים בזה אחר זה. מערבבים עד להטמעת כל החומרים, אך לא יותר מידי, עד לקבלת בלילה אחידה.


חג שמח ובתאבון !!!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה