יום רביעי, 13 במאי 2015

עוגת אפרסק חלבית ללא גלוטן (:

לשבועות ובכלל- עוגת יוגורט אפרסקים ללא גלוטן

אתם כבר מכירים אותי, נכון?  יודעים שיש לי "שיגעון" של אפייה. אני מנצלת כל רגע פנוי ( ואין לי הרבה) להיות במטבח, לתכנן מתכונים, לקנות מצרכים, להמציא וליצור עוגות חדשות.  גם בלילה, אגלה לכם בסוד, אני לא סופרת כבשים, אלא סופרת עוגות ומתכונים...חחחח  מתכננת את העוגות הבאות ואת הצילומים, מחכה בהתרגשות לבוקר כדי להוציא לפועל את מה שחלמתי.

שבועות הוא החג האהוב עליי. אני צמחונית ואוהבת מאוד מוצרי חלב ומאכלי חלב. אה, כן, וגם עוגות חלביות...ברור, לא? אוהבת מאוד את שולחן החג האביבי, את הצבע הלבן שמשתלט ברוך, את העובדה שאני יכולה לאכול מהכל כי את הכל אני אוהבת. ולא רק בגלל המאכלים אלא בגלל הקיץ שמגיע!!!  העונה האהובה עליי  (:

אין לי הרבה זכרונות ילדות מהחג הזה משום מה... לא יודעת למה....אה, כן, אני ניזכרת. יש לי זכרונות והם זכרונות שליליים.  למה?  כי כשהייתי ילדה נהגו לזרוק בשכונה ביצים ומים, בעיקר מים. בלונים מלאי מים שניזרקו מהחלונות והתנפצו על המדרכות ( ועל האנשים), רובי מים וכל מה שהכיל מים... אוחחחחח- כמה ששנאתי את זה!!   אבל אני עושה תיקונים בשנים האחרונות והם לא כוללים מים ובטח לא על הבגדים : סיורים במחלבות, בייקבים, סדנאות לשבועות. הכי אוהבת לשוטט בין המדפים בסופרים ולראות את המוצרים החדשים שיצאו לכבוד החג.

אני מחפשת דרכים קלות ופתרונות מהירים לעוגות טעימות, מיוחדות ללא פשרות על איכות, אולם לא להשתעבד למטבח. בלי הקצפות, הקרמות, ג'לטינים וכדומה. עוגות גבינה דורשות תשומת לב רבה, לעיתים הרבה עבודה, ובינינו- למי יש זמן בימינו? אני פיצחתי את הקוד והוכחתי שגם עוגות בחושות לא נופלות ברמתן מעוגות מפוארות.  את העוגה הבאה תכינו בהנאה רבה ותשמחו לקשט בה את שולחן החג. אגב, היא לא רק לשבועות, זה לא שתקבלו קנס באם תאפו אותה בשאר ימות השנה...חחחח

העוגה היא ללא גלוטן מה שהופך אותה לבריאה יותר ומכילה גם שמן זית. יהיו לכם פחות ייסורים ותאכלו לאכול עוד פרוסה  (:  




מתכון אתם רוצים?  טוב, לשם כך התכנסנו, לא?


מה צריך?

** 1 וחצי כוסות קמח תמי תופח ( או 1 וחצי כוסות קמח תמי רגיל) ** חצי כוס קמח שקדים טחונים

( הערה: באם לא משתמשים בקמח תמי תופח אלא בקמח תמי, תוסיפו 2 כפיות אבקת אפייה) ** שני שליש כוס סוכר ** שקיק סוכר וניל ** פחית שימורים קטנה של פלחי אפרסקים ( השתמשתי בשימורים של שופרסל) ** שליש כוס שמן זית (השתמשתי בשמן של שופרסל) ** 1 כוס חלב 3% ( השתמשתי בחלב של שופרסל) **1 כוס + כף של פרילי/ יוגורט אפרסק **1 ביצה

מה עושים?

מסננים את הסירופ של האפרסקים המשומרים ( כ שלושת רבעי כוס) ושמים בצד. חותכים לחתיכות את פלחי האפרסקים המשומרים.

לקערה ניכנסיפ כל החומרים היבשים, לערבב אותם קלות. מוסיפים את סירופ האפרסקים, שמן זית, חלב ויוגורט אפרסקים. הביצה שמערבבים בניפרד מצטרפת לבסוף. לא לערבב יתר על המידה את הבלילה אלא עד לקבלת מרקם אחיד.  לתבנית יוצקים בלילה, מעליה שמים את חתיכות האפרסקים ויצקים עוד בלילה מעל. מתאים ל 3 תבניות אינגליש קייק. אפשר להכין גם עוגות אישיות כמובן

תנור- 180 מעלות. . כ 40 דקות ( שוב, תלוי בסוג התנור שלכם). העוגה תופחת יפה, קיסם יותא יבש.

ניתן להכין קצפת ולשים על העוגה. ניתן להגיש עם פלחי אפרסקים טריים ומרעננים.

העוגה מזכירה מאוד עוגת גבינה אפויה.  תהנו !!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה