יום רביעי, 9 בדצמבר 2015

עוגת ריבת שזיפים בניחוח קפה

עוגת ריבת שזיפים בניחוח קפה

את העוגה הזו הכנתי עם ריבת השזיפים הטעימה של 'הבאר'. הייתי בראש פינה, שם יש להם חנות מקסימה עם כל המוצרים שלהם- יש ריבות רבות, מטבלים וממרחים. החנות נימצאת באתר השימור בראש פינה- מקום קסום עם חנויות של אומנים מקומיים.





העוגה נהדרת, עשירה בטעמה וממש לא מסובכת להכנה. כן צריך להצטייד הראש בשתי צנצנות של ריבת שזיפים ( אני השתמשתי בריבה של 'הבאר'), וכמובן בתנור....   חחחח

מה צריך?

2 כוסות קמח רגיל     1 כוס קמח כוסמין מלא    1 שקיק אבקת סוכר ( 100 גרם)    קמצוץ מלח         1.5 שקיקים של אבקת אפייה     כף וחצי של קפה נמס ( השתמשתי בקפה של מותג שופרסל)            חצי כוס שמן     1 כוס חלב ( אפשר חלב סויה כדי שהעוגה תהיה פרווה)     2 צנצנות של ריבת שזיפים     2 ביצים בטמפ' החדר                                                                                                        מעל העוגות לפיזור:  2 כפות שומשום   3 שקיקים של סוכר וניל     כפית קינמון

מה עושים?

לקערה גדולה מנפים את הקמח הרגיל ואת אבקת הסוכר. לזה מוסיפים את קמח הכוסמין, את אבקת האפייה, את הקפה הנמס ואת אבקת האפייה ומערבבים. לאחר מכן ניכנסים החומרים הרטובים, כולל הריבה.  להטמיע את הכל לכדי בלילה אחת אחידה. לא לערבב יתר על המידה.

הבלילה מתאימה לתבנית חד פעמית מלבנית גדולה או ל 3 תבניות אינגליש קייק.  על הבלילה, לפני הכניסה לתנור, יש לפזר סומסום, סוכר וניל וקינמון.

**  תנור מחומם מראש ל 180 מעלות. האפייה כ 40 דקות. קיסם יוצא מעט לח.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה