יום רביעי, 18 במרץ 2015

עוגת נוגט וצימוקים- טעימה וממכרת מנוקדת בצימוקים כהים ובהירים

עוגת ממרח נוגט בתוספת צימוקים כהים ובהירים

העוגה הזו קצרה מחמאות רבות וחוסלה מהר מאוד. אז שלא אתן לכם את המתכון?


אתם כבר מכירים אותי- העוגות שלי לא מסובכות, לא מורכבות, אין בהם מרכיבים יקרים או כאלו שלא ניתן למצוא...  אז שבועיים לפני פסח קבלו עוגה מטריפה שתעזור לכם לחסל את החמץ בבית ( למי שכמובן לא משאיר חמץ).

וואלה:

ראשית כל- מוציאים 2 ביצים מהמקרר ומניחים בצד. שנית- משרים חצי כוס צימוקים כהים וחצי כוס צימוקים בהירים במים רותחים כ 20 דקות עד חצי שעה. לאחר מכן מסננים את המים ושמים מעט קמח על הצימוקים כדי שלא ישקעו במהלך האפייה. למה להשרות? משום שהצימוקים מקבלים נפח וכיף לאכול אותם בתוך העוגה.


אז... למצרכים

** 2 כוסות קמח רגיל ** חצי כוס קמח מלא ** 2.5 כפיות אבקת אפייה ** קורט ( קמצוץ) מלח ** קורט סודה לשתייה ** שני שליש כוס סוכר ** כוס של ממרח נוגט ** כוס חלב ( אפשר גם חלב סויה) ** חצי כוס שמן ** מיכל קטן של יוגורט 150 מ"ל ** צימוקים מושרים במים רותחים ** 2 ביצים

ומה עושים?

כאמור- הביצים כעת בטמפ' החדר והצימוקים סוננו מהמים וקומחו מעט. לקערה מנפים את הקמחים ומוסיפים את שאר המרכיבים היבשים. מטמיעים אותם האחד עם השני. חלב ושמן ניכנסים ומעורבבים. ממרח הנוגט מצטרף וגם היוגורט. את הביצים טורפים בקערית נפרדת ומוסיפים לבלילה. לא לערבב יותר מידי, אלא רק עד שהכל נטמע, ומוסיפים את הצימוקים ומטמיעים גם אותם.

תנור 180 מעלות לכ 40 דקות ( שוב, תלוי בתנור, העוגה יוצאת יבשה)  2 תבניות אינגליש קייק מוארכות. כשהעוגות יותאות מהתנור- זורים מעליהן סוכר וניל.

טיפים: העוגה הכי טעימה לאחר שהייה במקרר וטעימה אפילו יותר אחרי מספר ימים ( אפ נישארת....) אגב- אם אוכלים אותה עם כפית- הכי טוב!  (: ניתן גם להקפיא את העוגות. 

דבר נוסף- ניתן להשתמש בבלילה כדי להכין קאפקייקים - לשים את הבלילה בתבניות קטנות אישיות וזה נהדר למסיבות !






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה