יום רביעי, 11 במרץ 2015

עוגת שוקולד נוטלה עם בוטנים ובננות יבשות בזיגוג סוכר (:

עוגה עם ניגודי טעמים שמשלימים האחד את השני: מתוק ומלוח, שוקולד ובוטנים

קיבלתי להתנסות חבילת בוטנים של 'שופרסל'. בבית היתה לי חבילה של בננות יבשות ( יאמי, יאמי) של שופרסל גם כן. חשבתי איך לשלב אותם בעוגה, כפי שאני נוהגת לעשות עם מצרכים שונים. חשבתי על טעמים שישלימו האחד את השני והתוצאה תהיה חווית טעמים מושלמת. התחלתי לכתוב מתכון ולאסוף מצרכים: את הכל היה לי בבית, חוץ משוקולד. סניף שופרסל נימצא ביישוב שלי, וזכה לביקור ממני עוד באותו היום. צנצנת של שוקולד נוטלה קרצה אליי מהמדף, לקחתי אותה ( וכמובן שקניתי עוד מצרכים לעוגות הבאות....). למה שוקולד נוטלה?  כי יש לזה טעם אגוזי שמתאים מאוד לבוטנים.  עכשיו יש לי את הכל- וקדימה להכנת העוגה. לא מסובך בכלל- אתם כבר יודעים שאני משתדלת שיהיה כמה שפחות מסובך, וכמה שיותר טעים! 

עוגה נימוחה שבכל ביס מקבלים את הקראנצ'יות של הבוטנים והבננות היבשות



מצרכים שצריכים ( יצא לי גם חרוז...חחח)

** 2 כוסות קמח רגיל ** 2 כפיות אבקת אפייה ** 1 כוס סוכר ** חצי כוס בוטנים קצוצים ** חצי כוס בננות יבשות קצוצות דק דק  ** חצי כוס שמן ** 1 כוס של שוקולד נוטלה למריחה ** 1 כוס חלב סויה ( או חלב רגיל)  ** 2 ביצים בטמפ' החדר

מה עושים?

קוצצים את הבוטנים ( בלי הקליפה!) ואת הבננות היבשות. מנפים לקערה את הקמח ואבקת האפייה, מוסיפים את הסוכר, שמן, חלב וביצים. מערבבים עד שהביצים נטמעות בבלילה. מוסיפים את הבוטנים והבננות היבשות שקצצנו ואת השוקולד למריחה.

זיגוג סוכר

ממיסים אבקת סוכר בעזרת מעט חלב ומערבבים היטב עד לקבלת משחה. כשהעוגה מצטננת- שופכים מעליה.

תנור   180 מעלות מחומם מראש, לבדוק את העוגות אחרי 35- 40 דקות, קיסם יוצא יבש. שוב, הזמן תלוי בתנור שיש לכם.

מתאים ל 2 תבניות אינגליש קייק




טיפים רבותיי, טיפים

אפשר להשתמש בקמח תופח ולא להוסיף אבקת אפייה כמובן, אולם הקמח הרבה יותר יקר מהקמח הרגיל ומאבקת האפייה שעולה כמה שקלים לשקיקים רבים. אם משתמשים בקמח תופח- לא לנפות.

את הכוס שבה שמים את השוקולד למריחה, לשמן מעט לפני ואז זה מקל על השוקולד שיצא.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה