יום ראשון, 26 באפריל 2015

עוגת שוקולד לבן וריבת אוכמניות

עוגה סגולה- לבנה : עוגת שוקולד לבן ומעדן אוכמניות  (:





זו עוגה שזכתה למחמאות רבות מכל מי שאכל אותה. הכי נהניתי לראות את בנה בן ה 3 של חברתי שאכל בהנאה, וביקש עוד פרוסה, ואח"כ עוד....  וידוע כי ילדים אומרים רק את האמת  (:

אז כאמור, חברה מהיישוב שלי, שחגגה יומולדת קיבלה ממני את העוגה וגם יולדת מהיישוב  זכתה לקבלה וסימסה לי : "תודה על העוגה הנפלאה!!! כמעט התחסלה לגמרי..."

עוגה עשירה וקלה מאוד להכנה. אני השתמשתי בשוקולד לבן ובמעדן אוכמניות של שופרסל.

את העוגה הזו רציתי לאפות לקראת יום העצמאות ( שהיהי לפני מס' ימים). רציתי- ואפיתי.  (:  אפיתי עוד עוגה לכבוד חגיגות יום הולדת 67  למדינה שגם קצרה שבחים ומחמאות ואותה פירסמתי בפוסט הקודם. ( עוגת וניל ומרשמלו)  בקיתור- המדינה קיבלה ממני מתנות נהדרות וטעימות (:




לא תאמינו כמה פשוט וקל להכין את העוגה. תצטיידו מראש בפרודוקטים, וקדימה- להפתיע את האורחים ואת בני המשפחה  (:

מה צריך?

** 300 גרם שוקולד לבן  ** חצי כוס שמנת מתוקה ** 3 כוסות קמח רגיל ** 1 שקיק אבקת אפייה ** חצי כוס סוכר ** חצי כוס שמן ** 1 כוס חלב ** חצי כוס ועוד כף גדושה  מעדן אוכמניות ** 3 ביצים ** מעט קצפת צמחית לשפוך על העוגה

מה עושים?

תנור- 180 מעלות. ביצים יוצאות מהמקרר כחצי שעה לפני האפייה. אם מדובר ביום חם, או בקיץ- מספיק גם רבע שעה לפני. שהביצים יהיו בטמפ' החדר.

במיקרוגל או על בן מארי ( קערה שמונחת על גביי סיר עם מים רותחים, לשים לב שהקערה לא נוגעת במים הרותחים)- כל אחד מה שהוא מעדיף ונוח לו- ממיסים את השוקלד ואת השמנת המתוקה. את השוקולד שוברים לקוביות, כן ?  (: (:    אם ממיסים במיקרוגל- אז בפולסים קצרים, להוציא ולבדוק מידי פעם את השוקולד, שלא יישרף, ומערבבים עד להמסה.  זה כיף!!  לאחר שכל השוקולד הופך למרק שוקולד ( יאמי!!  זהירות לא לחסל את הכל- זה לעוגה, כן?), מצננים אותו מעט על השיש.

לקערה מנפים את הקמח ומוסיפים את אבקת האפייה ואת הסוכר. השמן והחלב ניכנסים- לערבב עד להטמעת החומרים. מוסיפים את השוקולד הלבן המומס. מערבבים ומוסיפים את ריבת האוכמניות. שוברים את הביצים בכלי ניפרד, מערבבים קלות ומוסיפים אחת אחרי השנייה לתערובת.



קיסם יוצא יבש, לבדוק אחרי חצי שעה בתנור. שוב- הזמן תלוי בתנור שיש לכל אחד. הבלילה מתאימה ל 2 תבניות אינגליש קייק רגילות ( אני השתמשתי בתבניות של שופרסל) ולעוד אחת קטנה.  נהדר גם להכנת קאפקייקס אישיים.

ניתן להקציף קלות קצפת צמחית ולשפוך מעט על העוגות. מוסיף המון טעם ויופי.

ספרו לי איך יצא לכם  (:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה