יום שלישי, 21 באפריל 2015

עוגה ליום העצמאות (ובכלל...)- עוגת וניל ומרשמלו לבן

עוגת יום עצמאות: עוגת וניל ומרשמלו לבן עם נשיקות של כחול-לבן

בעוד יומיים תחגוג המדינה 67 שנים ואנחנו נחגוג לה בשמחה רבה : מי בפקניק, מי בבית בחיק המשפחה, מי במרתון של סרטים ישראליים, מי יארח אצלו משפחה וחברים ומי יתארח: כל אחד יחגוג וישמח, והשמחה רבה יותר כשיש משהו מתוק וטעים לאכול. מכיוון שזה יהיה סוף שבוע ארוך אתם תרצו להתפנק עם עוגות ולהמשיך לחגוג.  מרשמלו מככב בימי העצמאות ונימצא בכל הסופרים בימים אלו של לפני החג. אני שוטטתי בין המדפים והחלטתי להכין עוגה שתשלב בתוכה מרשמלו. כאשר העוגה נאפית בתנור, נוצרת שכבה של קרמל מהמרשמלו, והעוגה מקבלת מרקם דביק מעט, מרקם מיוחד.  ** מה שטוב בעוגה בחושה זה שניתן לקחת אותה לכל מקום. ** ניתן להכין גם מאפינים (קאפקייקים) אישיים ואז כל אחד מקבל עוגה אישית.  ** בהוספה של קצפת וסוכריות נשיקות- העוגות הופכות לחגיגיות  (:

אתם כבר מכירים אותי- אצלי אין מצרכים יקרים, העבודה לא מסובכת והתוצאה נהדרת !!




מה צריך?

** 1 וחצי כוסות קמח רגיל ( או תופח) ** חצי כוס קוקוס ** חצי שקיק אבקת אפייה ( אם לא משתמשים בקמח תופח) ** שלושת רבעי כוס סוכר ** חצי כוס שמן ** כפית תמצית וניל ** שליש כוס חלב ** קצפת צמחית - עבור העוגה צריך 1 כוס, את השאר לשמור לאחרי האפייה ** חצי שקית מרשמלו לבן ללא צבעי מאכל ** 2 ביצים ** נשיקות קטנות בצבעים כחול ולבן


מה עושים?

מחממיפ תנור ל 175 מעלות.  מקציפים מעט את הקצפת הצמחית ושומרים מנה של כוס ממנה בצד. את הביצים מוציאים מהמקרר כחצי שעה לפני תחילת האפייה. את המרשמלו חותכים לחתיכות קטנות.

קדימ, לעבודה ולמלאכה!  לקערה מנפים את הקמח ( אם הוא לא תופח), ומוסיפים לו את אבקת האפייה, את הקוקוס ואת הסוכ. מערבבים היטב את החומרים היבשים. החומרים הרטובים ניכנסים בזה אחר זה: שמן, חלב, תמצית וניל, קצפת צמחית. לערבב ( אך לא יותר מידי כדי שהתערובת לא תצא דחוסה). להוסיף את הביצים ( שאותן טורפים בנפרד) ואת חתיכות המרשמלו. יש להטמיע את כל החומרים.

הבלילה צמתאימה ל 2 תבניות אינגליש קייק ( באם החלטתם להכין עוגות), אפשר כמובן להכין גם מאפינים אישיים ( עוגות אישיות) בתבניות אישיות אפשר להכין עוגה אחת וכמה עוגות אישיות. כל אחד יבחר מה שמתאים לו.

העוגות  מוכנות כאשר הקיסם יוצא יבש.  מצננים את העוגות ומקשטים אותן בקצפת ( היא מעט נוזלית וזה בסדר גמור- זה מה שמעניק את הייחודיות) מקשטים בנשיקות קטנות בצבעים כחול- לבן..

 חג עצמאות שמח לכולם !!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה