יום שישי, 24 באפריל 2015

עוגת מחית חלבה ושוקולד מריר ללא גלוטן

עוגת מחית חלבה ונטיפי שוקולד מריר-  ללא גלוטן  (:



לפני פסח קניתי הרבה חבילות של קמח תמי. קמח תמי הוא קמח ללא גלוטן ( דומה מאוד לקמח רגיל, לא תרגישו בהבדל). לקמח תמי יש סוגים רבים, וכל אחד מסוגיי הקמחים- יש לו ייעוד ומבדילים ביניהם גם לפי צבעי האריזות. יש נם קמחים להכנת עוגות בחושות, להכנת לחמים, לביסקוויטים, לעוגות שוקולד.  אני השתמשתי לעוגות שלי בקמח תמי כתום ובקמח תמי ורוד, שזו תערובת להכנת ביסקוויטים.

העוגה טעימה מאוד, ומתאימה לכל אחד- גם לצלייאקים כמובן. שוב, לא תרגישו שזו עוגה ללא גלוטן.

אז מה עושים?  הולכים למזווה, למקרר ולסופר- באם צריך, אוספים /קונים את המצרכים ומכינים את העוגה  (:



מה צריך?

י* 1 כוס של קמח תמי כתום  ** 2 כוס של קמח תמי ורוד ( תערובת להכנת ביסקוויטים) ** כף אבקת אפייה ** חצי כוס שמן זית ** 2 כפות סוכר חום ** 1 כוס מחית בטעם חלבה ( נועד למילוי עוגות ולממרח )** שליש כוס שמנת מתוקה להקצפה ** 1 כוס חלב ** שני שליש כוס מיץ תירוש ענבים ( אני השתמשתי במיץ של שופרסל) ** שליש כוס של ברס ( אגוזים מתוקים טחונים) ** חצי עד שני שליש ( תלוי כמה אוהבים) של פצפוצי שוקולד מריר ** 3 ביצים בטמפ' החדר

מה עושים?

2 סוגי הקמח ניכנסים לקערה ביחד עם אבקת האפייה. ערבוב קל. מוסיפים את הסוכר ואת הברס. ערבובון להטמעה. שמן זית, שמנת מתוקה, חלב, מיץ ענבים וחלבה ניכנסים בזה אחר זה. לערבב את הכל עד להטמעת החומרים, אך לא להגיע לערבוב יתר. הביצים ( שאותן שוברים בניפרד לפני הכנסתן לתערובת, זוכרים? )- ניכנסות אחת אחרי השניה ( יש להטמיע כל ביצה בניפרד בתערובת. פצפוצי שוקולד מריר ניכנסים מצטרפים בסוף לחגיגה.

תנור?

180 מעלות, לבדוק את העוגות לאחר כ 35 דקות, קיסם יוצא יבש. זמן האפייה תלוי בסוג התנור שלכם.

תבניות?

הבלילה מתאימה ל 2 תבניות חד"פ עגולות, ל 2 עגולות עם חור באמצע , גם לאינגליש קייק כמובן. ניתן להכין גם קאפייקייס אישיים למסיבות ולילדים, ובכלל- לכולם, כבר אמרנו?

טיפ

למי שלא מוצא או אין לו מחית חלבה, ניתן להשתמש ב כוס של חלבה ( לפורר אותה)

** אשמח לתגובתכם לאחר שתאפו  (:



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה