יום שני, 30 בנובמבר 2015

עוגת סופגניה אפויה ענקית לחנוכה!

עוגת סופגניה אפויה ענקית לחנוכה!

אז חנוכה מתקרב וכל אלו ששומרות על הגזרה ניזעקות מפאת הסופגניות ( טוב, אתן לא חייבות לאכול...כן?). הסופגניה השמנה והעסיסית ( וכן, נוטפת השמן...) מסמלת את חג האורים, אך אני גיליתי שלא חייבים לטגן. אפשר לאפות סופגניות ( אל תגלו לסבתות) ולהנות מאכילה שפויה יחסית.



לפני מספר שנים אפיתי סופגניות ( אז לא היה לי בלוג) והן היו טעימות מאוד ונחלו הצלחה רבה. השנה היה לי רעיון בעקבות בלוג העוגות שלי: למה שלא אכין עוגת סופגניה? כן!  סופגניה ענקית מלאה בקרם ועליה יהיו מיני סופגניות והכל יהיה אפוי. אז אצלי חלומות מתגשמים ( לפחות בתחום האפייה) ואני שמחה לחלוק אתכם את המתכון לסופגניות הטעימות והמיוחדות. אגב, מומלץ שלא להשאירן יותר מידי זמן במקרר כי גם הקרם מתייבש וגם הן בעצמן.... תזמינו משפחה וחברים ותאכלו את הכל עם הדלקת נר ראשון, או לפני למי שלא מתאפק...   (:



ההכנה לא מסובכת, אבל צריך סבלנות כי יש 2 התפחות.  אתם יכולים להתפיח את הבצק בסביבה חמימה כך הוא יתפח מהר יותר. אגב, אין זמן מדוייק להתפחה: זה לא שבקיץ מתפיחים חצי שעה ובחורף כשעתיים. ממש לא. הכלל הוא שמתפיחים עד שהבצק מכפיל את נפחו. סה טו!

אז מה צריך?

ק"ג קמח מנופה     1 כוס סוכר      2 כוסות חלב      חצי כוס מיץ תפוזים סחוט טרי    חצי כוס שמן     גרידת תפוז מתפוז שלם       4 כפות שמרים יבשים     חצי כפית קפה נמס

מה עושים?

מנפים את הקמח לקערה ומוסיפים את הסוכר ואת השמרים. מערבבים. מוסיפים את גרידת התפוז ואת הקפה הנמס ומערבבים. כעת מוסיפים את החומרים הרטובים. מערבבים לכדי מסה אחת, לכדי בצק, לשים אותו ושמים בקערה משומנת מעט להתפחה. שמים מעט שמן גם על הבצק. מכסים ומחכים שהבצק יכפיל אל נפחו.  לאחר שהבצק הכפיל את נפחו, מורידים לו את הנפח בעזרת אגרוף עסיסי ( זה הזמן להוציא את העצבים...) ומכינים כדורים: את "עוגת" הסופגניה מכינים מעיגול גדול שמעצבים. מעצבים כ 4 מיני סופגניות ובשאר הבצק מכינים כדורי סופגניות בגודל בינוני.  מתפיחים שוב עד שהכדורים מכפילים את נפחם. את הכדורים מניחים על נייר אפייה על גביי תבנית התנור. יש להקפיד ולשמור על רווחים בין הכדורים כי הם תופחים גם בתנור. מקסימים אופים בשני סבבים.

תנור

מחומם מראש ל 180 מעלות. יש להקפיד להסתכל ולראות שהכדורים מקבלים צבע זהוב, לא להשאיר אותן בתנור יותר מידי זמן, שלא יהפכו לחומים. 25 דקות, תלוי בסוג התנור ובעוצמה. יש לחמם במרכז התנור. 

לאחר הוצאת הסופגניות מהתנור יש לצננן ולהכין את הקרמים:

קרם וניל בתוך הסופגניה הגדולה וקרם תות לציפוי ( אפשר "לשחק" עם הקרמים ולהחליט על טעמים שאתם רוצים). את הפודינג מקציפים ( כל אחד בניפרד) עם כוס אחת של שמנת להקצפה. שמים את המיני סופגניות על הסופגניה הגדולה ומקשטים בריבה. ניתן גם לחתוך את הסופגניות ולשים את הריבה בתוכן.

את הסופגניות שנותרו מעטרים באבקת סוכר, שמים ריבה או מייפ או כל מילוי טעים אחר. אפשר גם קרמים או קצפת מתוקה.

חג אורים שמח !!






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה