יום שלישי, 4 באוגוסט 2015

עוגת ריבת תאנים מיוחדת במינה

עוגת ריבת תאנים מושלמת !!

אנחנו עכשיו בתקופת הקיץ ויש לנו פירות קיץ נהדרים! אני אוהבת מאוד את הקיץ, ולא רק בגלל הפירות. אני טיפוס של אור, חום, שמש. אוהבת מאוד את העונה החמה ומחכה לה כל שנה. השנה ניצלתי היטב את פירות הקיץ ואפיתי מהם עוגות טעימות ומיוחדות. מתכונים אתם יכולים למצוא כאן בבלוג.

תאנים אני אוהבת מאוד והחלטתי לאפות מהן עוגה ולשלב בה ריבת תאנים ביתית נפלאה!  העוגה זכתה לציונים גבוהים בקרב הטועמים ואני אוהבת אותה מאוד: היא עשירה, מתוקה ועסיסית, ומכילה הרבה תאנים.   ראשית צריך להכין ריבת תאנים ביתית. יוצאת טעימה מאוד, אז זהירות שלא לגמור אותה- היא מיועדת לעוגה!

להכנת הריבה:

** 500 גרם תאנים 

 ** 2/3 כוס סוכר 

** 2 כפות סוכר חום כהה 

** שני שליש כוס מים

לחתוך את התאנים ולשים בסיר ביחד עם כל שאר החומרים. להביא לרתיחה, ולהנמיך את האש. הריבה מוכנה כאשר הכל מסמיך- נישאר מעט נוזלי וזה בסדר גמור. לצנן לחלוטין.

להכנת העוגה:

** 2 כוסות קמח לבן

** 2 כפיות אבקת אפייה 

**כף סוכר חום כהה 

** 8 שקיקי סוכר וניל

 ** שליש כוס שמן קנולה

 ** שליש כוס שמנת מתוקה להקצפה 38% 

** 1 גביע וגורט 200 גרם 3% 

** 200 גרם חלב ( לשים בגביע של היוגורט) 

** כוס ריבת תאנים ביתית ** 2 ביצים בטמפ' החדר

על העוגה: 

** 6 תאנים חתוכות

 ** 5 שקיקי סוכר וניל

אופן הכנה:

לנפות קמח ולערבבעם אבקת אפייה ועם הסוכרים. להוסיף את השמן, החלב, השמנת המתוקה, יוגורט ולערבב, לא יתר על המידה. להוסיף את ריבת התאנים שהצטננה ואת הביצים שטורפים בקערית ניפרדת. לאחר ששופכים את הבלילה לתבניות, יש לפזר למעלה תאנים טריות חתוכות ואת סוכר הוניל. העוגה תצא עם ציפוי קריספי מתוק.

תנור:

מחומם מראש ל 180 מעלות. הבלילה מתאימה לתבנית מלבנית גדולה חד פעמית ולאינגליש קייק קטנה או ל 4-3 תבניות אינגליש קייק בינונות חד פעמיות. כל אחד מה שמעדיף.  מתי מוכן? לבדוק לאחר 40 דקות ( כל אחד ותנורו) . הקיסם יוצא מעט לח. לא להשאיר בתנור יותר מידי- העוגה צריכה להיות רכה ונימוחה.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה